22 listopada 2010

Nowe książki w Mediotece


Schritte international im Beruf
Dodatkowe ćwiczenia leksykalne i komunikacyjne poświęcone różnym zawodom - od kucharza po stewardesę. Każdy temat zawiera ilustrację konkretnego miejsca pracy (z rzeczownikami do dopasowania), ćwiczenia leksykalne i sytuacyjne specyficzne dla konkretnego zawodu. Omówione zawody: opiekun osób starszych i dzieci, bibliotekarz, pracownik biurowy, stewardesa, obsługa lotniska, sprzedawca nieruchomości, inżynier, informatyk, kelner, mechanik, kucharz, pielęgniarz, pracownik recepcji, taksówkarz, pomocnik lekarza stomatologa, boy hotelowy.
Poziom: A1-B1
Sprawdź dostępność w katalogu


Schritte international im Beruf 1-6
Materiał dodatkowy do podręczników Schritte International (od 1 do 6), skoncentrowany wokół problemów komunikacyjnych środowiska pracy. Zawiera różnorodny zestaw ćwiczeń (od bardzo prostych, np. literowania nazwiska, wypełniania ankiety, po skomplikowane - prezentacja produktu, firmy). Autorzy poświęcili uwagę również tak ważnym aspektom komunikacji w pracy jak: konflikty i ich rozwiązywanie, rozmowa kwalifikacyjna, small talk, różnice międzykulturowe. Do książki dołączona jest płyta z tekstami audio.
Poziom: A1-B1
Sprawdź dostępność w katalogu


Geschäftskommunikation - Verhandlungssprache
Podręcznik z ćwiczeniami do nauki języka handlowego i komunikacji w miejscu pracy. Część poświęcona negocjacjom i rozmowom służbowym. Rozdziały wyznaczają sytuacje i problemy komunikacyjne, jakie napotykamy w miejscu pracy: przedstawienie się i powitanie gości, prezentacja własnej firmy i działalności, telefony służbowe, zapytania i udzielanie informacji, reklamacje, ponaglenia, prowadzenie i moderowanie spotkania służbowego. Książka prezentuje słownictwo, jego użycie w konkretnych sytuacjach oraz wspomaga rozwój kompetencji językowych. Omawia również zagadnienia gramatyczne, najbardziej charakterystyczne dla języka handlowego. Zawiera płytę CD z tekstami audio.
Poziom: B1-B2
Sprawdź dostępność w katalogu
 

Geschäftskommunikation - besser telefonieren 
Podręcznik z ćwiczeniami do nauki języka handlowego i komunikacji w miejscu pracy. Część poświęcona wyłącznie rozmowom telefonicznym. Przykładowe rozmowy: odbieranie telefonu i przełączanie rozmowy, small talk, przyjmowanie i zgłaszanie reklamacji, ustalanie kolejnej rozmowy telefonicznej, przyjmowanie rezerwacji, automatyczna sekretarka i wiele innych. Poświęcone głównie tematyce handlu i usług. Każdy rozdział zawiera gotowe konstrukcje zdaniowe, które można wykorzystać podczas konkretnej rozmowy telefonicznej. Zawiera płytę z tekstami audio.
Poziom: B1/B2
Sprawdź dostępność w katalogu


Geschäftskommunikation - besser schreiben
Podręcznik z ćwiczeniami do nauki języka handlowego i komunikacji w miejscu pracy. Część poświęcona wyłącznie korenspondencji handlowe. Omawia typowe listy: zapytanie i prezentacja oferty, list reklamowy, zamówienie, korespondecję związaną z przesyłką, rachunek, ponaglenia, reklamacje, przesunięcie terminu płatności itp. W książce prezentowane są przykładowe listy w ich oryginalnej formie, do których dołączone są ćwiczenia leksykalne i gramatyczne oraz zadania napisania konkretnego listu.
Poziom: B1-B2
Sprawdź dostępność w katalogu

Nowe książki w Mediotece

Niemiecki w hotelu i w biurze podróży? W Mediotece znajdziesz pomocne materiały:


Treffpunkt Tourismus
Podręcznik do nauki języka specjalistycznego z zakresu Turystyka, przeznaczona zarówno dla turystów, jak i dla osób pracujących w branży turystycznej. Książka zawiera również wiele informacji z zakresu wiedzy o krajach niemieckojęzycznych. Omawione zostały następujące tematy: miejsca i miasta odwiedzane przez turystów (ogólne informacje oraz ciekawostki, oferta kulturalna), środki transportu, baza noclegowa (głównie słownictwo związane z hotelarstwem), korespondencja z hotelem, aktywny urlop, urlop w spa i wellness, gastronomia. Struktura zajęć - informacje wprowadzające i ćwiczenia leksykalne oraz ćwiczenia rozumienia ze słuchu. Na końcu każdej jednostki są zadania komunikacyjne (komunikacja w konkretnej sytuacji) i tematy do dyskusji. Na końcu rozdziału umieszczone są również gotowe struktury językowe (leksykalne i gramtyczne) przydatne w komunikacji. Do książki dołączona jest płyta CD z tekstami audiio.
Poziom: A2/B1
Sprawdź dostępność w katalogu


Deutsch im Hotel : Gespräche führen
Podręcznik do nauki języka specjalistycznego z zakresu Hotelarstwo, przeznaczona głównie dla osób pracujących w branży hotelarskiej lub uczniów szkół hotelarskich. Część "Gespräche führen" poświęcona jest rozmowom z klientami hotelu oraz ich obsłudze w typowych sytuacjach: powitanie gości w recepcji, zameldowanie gości, obłudze gości w kawiarni, restauracji, udzielanie informacji na różne tematy (najbliższe otoczenie hotelu, poruszanie się po mieście, środki transportu, informacje o pogodzie), opis hotelu i jego oferty, wystawienie rachunku za pobyt, reklamacje, rozmowy telefoniczne w gotelu, prezentacja oferty kulturalnej miejsca, w którym znajduje się hotel. Zawiera liczne ćwiczenia leksykalne, ćwiczenia rozumienia ze słuchu oraz ćwiczenia komunikacyjne. Na końcu książki znajduje się gra planszowa "Deutsch-im-Hotel-Spiel" (oparta na zasadzie gry "Monopol"). Zawiera również dodatek z informacjami o fonetyce i gramatyce języka niemieckiego oraz transkrypcję tekstów audio (dostępnych na płycie CD o tym samym tytule).
Poziom: A2
Sprawdź dostępność w katalogu


Deutsch im Hotel : Korrespondenz
Podręcznik do nauki języka specjalistycznego z zakresu Hotelarstwo, przeznaczona głównie dla osób pracujących w branży hotelarskiej lub uczniów szkół hotelarskich. Część "Korrespondenz" poświęcona jest korespondencji: jej formie i strukturze oraz szczególnym rodzajom listów: zapytanie klienta i odpowiedź na nie, przedstawienie oferty, rezerwacja, jej potwierdzenie, odwołanie, zmiana, rachunek za pobyt, odpowiedź na reklamację. Lekcje zakończone są gotowymi schematami i fragmentami listów, które można wykorzystać we własnej korespondencji. Zawiera również dodatek gramatyczny.
Poziom: A2
Sprawdź dostępność w katalogu


Deutsch im Hotel : Lehrerhandreichungen
Poradnik dla nauczyciela korzystającego z obydwu części podręcznika "Deutsch im Hotel". Do każdej jednostki dołączone są wskazówki metodyczne oraz materiały dodatkowe (karty do gier, karty pracy, dodatkowe informacje z zakresu Landeskunde oraz testy). Książka zawiera również Deutsch-im-Hotel-Quiz, który można przeprowadzić po zakończeniu części "Gespräche führen".
Sprawdź dostępność w katalogu

Zobacz też post z 8 czerwca 2010 r.